"Ak Európska komisia pre dopravu nedá tento súhlas pre ukrajinských
dopravcov, tak UNAS je ochotná okamžite podporiť na hraniciach poľských
dopravcov a zablokuje zo slovenskej strany hraničný prechod pre
ukrajinských dopravcov," uviedol Skala.
Autodopravcovia by tak boli ochotní pridať sa k poľským vodičom
kamiónov, ktorí od pondelka (6. 11.) blokovali poľsko-ukrajinské
hranice. UNAS pripomenula, že nesúhlasí s nariadením EK, ktorá po
invázii ruských vojsk na Ukrajinu zrušila vydávanie povolení pre
ukrajinských dopravcov na vstup do EÚ.
Únia tiež upozornila na to, že síce EÚ zrušila povolenia pre
ukrajinských dopravcov, avšak nedoriešila situáciu na ukrajinskej
strane. "Dopravcovia sa musia dopredu hlásiť na prejazd cez hraničný prechod na ukrajinskú stranu," doplnil výhrady Skala.
Pre nárast nákladnej dopravy bol v nedeľu v noci (12. 11.) obmedzený
presun kamiónovej dopravy na východnej hranici Slovenska. Kolóny sa
vytvárali nielen pred hraničným priechodom Vyšné Nemecké, ale aj v
prihraničných oblastiach.
Na problémy spojené s uvoľnením pravidiel a podmienok pre ukrajinských
dopravcov po vypuknutí vojny na Ukrajine upozornilo minulý týždeň aj
Združenie cestných dopravcov Slovenskej republiky ČESMAD Slovakia. Tiež
vyzývali, aby boli zavedené naspäť pravidlá podľa medzinárodných zmlúv a
vykonávali sa kontroly udelených povolení pre komerčné prepravy, s
výnimkou humanitárnych a charitatívnych prepráv.
Poľskí vodiči kamiónov od pondelka (6. 11.) blokujú na protest proti
liberalizácii pravidiel EÚ pre ukrajinských vodičov poľsko-ukrajinské
hraničné priechody. Požadujú zavedenie komerčných povolení pre
ukrajinské firmy s výnimkou tých, ktoré prevážajú humanitárnu pomoc a
vojenskú výzbroj. Žiadajú tiež pozastavenie povolení na prevádzku pre
firmy, ktoré vznikli po vypuknutí vojny na Ukrajine.